Campanii celebre și gafele lor

PM

sursa: 4percentportfolio.com

”Au avut bunăvoința să moara mai repede”

Producătorul american de țigări Philip Morris a fost ținta unor atacuri și nemulțumiri din partea opiniei publice, după ce a publicat un studiu realizat de companie în Cehia, care susținea ca moartea prematură a fumătorilor ca realizat o economie de 30 de milioane de dolari în bugetul Ministerului Sănătății din Cehia.

Gafa foarte mare a fost dată de faptul că cei de la Philip Morris au publicat aceste date și concluzii în presă și astfel au stârnit un val de reacții negative la adresa studiului și a companiei.  Acest studiu urma să se facă în mai multe țari, el fiind comandat în Olanda și Canada. Raportul din aceste țări conținea o frază care a șocat pe toată lumea: ” Fumătorii au adus economii pentru că au avut bunăvoința să moară mai repede”, declarația a pus pe jar opinia publică. Compania urma să publice aceste rapoarte și în țări precum Ungaria, Plonia și Slovacia.

tutun2

sursa:tuaifumuri.wordpress.com

Cinism sau adevar?

Se pare că compania Philip Morris și-a construit un plan de marketing prin care și-a propus să demonstreze faptul că accizele la tutun și mortalitatea crescuta reduc costurile cu îngrijirea medicală și cu pensiile.

Cu alte cuvinte așa numita gafă nu era altceva o strategie de de PR prin intermediul căreia compania dorea să evidențieze ipocrizia din anumite segmente de business, care susțin că respectă etica în activitățile lor, dar care prin produsele sau serviciile lor nu fac altceva decât să provoace suferință consumatorului. Ei vor să evidențieze faptul că pentru orice companie un consumator este util atâta timp cât este în viață, după aceea nu mai prezintă interes  și nu mai este nevoie de el.

tutun3

sursa: www.tutun-ctc.md

La doar un an, compania își cere public scuze printr-o scrisoare adresată Parlamentului Cehiei, prin care își exprimă regretele pentru greșeala comisă, spunând că nimeni nu poate trage avantaje de pe urma unui bolnav de cancer.
sursa: EVZ

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s