PR-online sau Jurnalism online-diferențe și asemănări!

communication

sursa:marketing-works.net

Toată lumea se axează pe diferențele dintre PR-online  și Jurnalism online, poate pentru că sunt mai evidente și mai ușor de recunoscut sau poate pentru că sunt mult mai discutate și disputate.  Și au dreptate diferențele există și nu trebuie ignorate sau eliminate, dar și asemănările exista și poate că ar trebui să fim mai conștienți de ele.

Dar înainte de a discuta despre diferențe și asemănări, trebuie să nu familiarizăm cu termenii de PR-online și Jurnalism online, ce presupun aceste activități atât de asemănătoare, dar și de diferite în același timp.

O definiție cât mai simplă ar fi aceasta: ”Jurnalismul online este jurnalismul care are ca mediu de difuzare mediul online”Lucia Popescu Dilema Veche. Dar oare aceasta să fie definiția jurnalismului online?  Nu, jurnalismul online este diferit de cel clasic, prin necesitatea de a aborda diferit informația.  Știrea trebuie ”tratată diferit” în cele doua medii de difuzare.  În mediul online modul de structurare a informației diferă, este nevoie elemente care să stârnească interactivitate.

Jurnalismul online  are un mare atu față de cel clasic, jurnalistul din mediul online poate analiza reacția publicului și este mereu în contact cu cititorul.  Este un mare avantaj sa primești  feed-back din partea publicului.  Un alt element care favorizează jurnalismul online este acela că știrea poate fi reactualizată în timp real.

PR-online  este reprezentat de activitățile care influențează media, comunitățile și audiența din mediul online. PR-online este o parte componentă a Relațiilor Publice și reprezintă comunicarea prin canale online:  blog, site-uri de socializare, forum,  pagini web, grup de discuții, e-mail, chat.

Diferența dinte cele doua poate fi amintită prin faptul că, jurnalismul online tratează știrea/ informația într-un mod obiectiv, iar PR-online are o abordare subiectivă și poate chiar personală, asemănarea constă în faptul că ambele comunică în mediul online și fac parte din comunicarea de masă.

jurnalism2

sursa:news.ubbcluj.ro

Există numeroase dezbateri pe tema diferențelor  și asemănărilor dintre cele doua domenii, fiecare încearcă să evidențieze importanța lui, dar ideea este ca ambele domenii depind unul de celălalt și nu pot fi privite separat. Chiar dacă diferențele sunt mult mai evidente, așa cum reiese și din definirea celor doi termeni, există o asemănare majoră, care  apropie și legă cele două domenii.

Aceasta constă în obiectul de activitatea al Jurnalismului-online și al PR-online, ambele sunt un mijloc eficient de comunicare cu publicul și reprezintă o oportunitate ce nu trebuie neglijată.

Sursa: PRbeta

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s