Branding personal-Tactici de promovare online

brnd personal 2  

sursa:groupe3.ca

Ce este un brand personal?

Brandul personal reprezintă imaginea pe care o are publicul despre cineva.  Imaginea pe care o construim pas cu pas prin fiecare interacțiune pe care o avem cu ceilalți.

Branding-ul personal realizat conform standardelor te poate ajuta să te descoperi, să-ți evaluezi cunoștințele și talentele, să-ți descoperi pasiunile , interesele și motivațiile personale.

După ce ai stabilit toate aceste lucruri începe adevărata muncă, abia acum trebuie să așezi toate lucrurile pe care le-ai descoperit despre tine într-o manieră clara și coerentă pentru publicul țintă.  Reprezintă un exercițiu de durată care schimbă modul în care ne raportăm la realitate.

brand1

sursa:cindyratzlaff.com

Ce se întâmplă într-un proces de branding personal.                                               

1. Încerci să te cunoști

Introspecția personală reprezintă cheia succesului, tu reprezinți ”miezul” procesului de branding. Această cunoaștere poate dura zile, luni sau ani, însă merită efortul de a te cunoaște și fără această etapă în care descoperi cine ești cu adevărat, ce pasiuni ai și ce nazuințe, nu merită să continui.

2. O sa ai clienți care te plac și pe care îi placi

Dacă ai un brand bine construit și ancorat în realitate o să ai parte de clienți care te plac și au încredere în tine. O să ai în jurul tău oameni care rezonează cu persoana ta.

3. O să fi un om interesant pentru cei din jur

Dacă învestești timp, răbdare și multă muncă în construirea brandului tău personal o să ajungi să devii un exemplu pentru prietenii, colegii tăi.

Reguli de comunicare online în cazul branding-ului personal

Pentru început trebuie să stabilim o regulă de ”aur”:

”Suntem ceea ce comunicăm”, nu trebuie să uitam niciodată această regulă, fiecare dintre noi este ceea ce comunică celorlalți că este. De ce se întâmplă așa? La începutul acestui articol am spus că branding-ul personal reprezintă imaginea pe care o are publicul despre noi. Și cum ne construim noi această imagine?  Prin comunicare și prin interacțiunea cu ceilalți.

1. Scrie articole din domeniul în care vrei să activezi

Alege un domeniu, o nișă, un grup de oameni și un subiect pe care să-l abordezi. Este foarte important să fii cât mai explicit și să te adresezi unui public anume. Dacă vrei să te specializezi pe un domeniu este necesar ca 70-75% din articolele scrise pe blog, facebook să fie scrise pe acea temă.

2. Fii relevant în ceea ce scrii

Dacă ți-ai ales un domeniu încearcă să scrii lucruri relevante pentru public, pe teme de interes. Înainte să începi să scrii urmărește doua întrebări care te vor ajuta să alegi tema.

  • Dacă, ce postezi ajută pe cineva?
  • Dacă, ce postezi formează o percepție despre tine în minte publicului

3. Scrie constant

Este o alta regulă de care nu trebui să te dezici, este ”sfântă” dacă vrei să rămâi în memoria publicului, scrie cu frecvență. Este recomandabil să ai măcar o postare pe săptămână pe blog și una pe zi pe facebook.

brand personal

sursa: specialistincomunicare.ro

In loc de concluzie…..

Sursa:Stone’s Throw Media

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s